Finaalia pukkaa huomenna, ja täällä on ihan hiljasta ?? Ajatuksia finaalista, biisivalinnoista sun muusta? Minusta biisit on aika tasavahvoja (homma ei varmaan ratkea noihin valintoihin). Molemmilla kunnon renkutus tuomarinvalintabiisinä, molemmilla yksi tosi tunnettu biisi (Koopin Have you ever seen the rain ja Annan Fields of gold - Koopin valinnat siis klassikkoja edelleen, hän pysyy jämäkästi tyylissään :) ja yksi vähemmän tunnettu, siis ainakin minulle (Annan valinnat kummallekin). Koopin kitarointi voi olla se pieni lisä, jolla sinetöi voiton (varsinkin jos itse osaa esiintyä rennommin kitaran kanssa), tai sitten ei (katotaan, kuten sankari ite varmaan sanoisi ;).
Vähän huolestuttaa tämä aika yleinen ilmapiiri, että oman suosikin ei edes haluttas voittavan. Minä ainakin haluan - Koopin idoliksi siis! Jos äänestys menee jotenkin oudosti käänteisellä logiikalla, niin se voi kostautua, samoin se, että Koop vaikuttaa etukäteen ylivoimaiselta (Iltalehden kyselyssä ym). Se lienee tänä vuonna selvää, että kakkonen jää tavallaan kolmoseksi (Pete-projekti taatusti etenee levy-yhtiössä vauhdilla, voittajaankin pitää satsata, mut toiseksi tullut joutuu ehkä odottelemaan). Ei voi ajatella niin, että levy-yhtiö tahallaan tuhoaisi Idols-voittajan - tekevät varmasti parhaansa voittajan hyväksi aikataulun puitteissa. Ja tyypistähän se on kiinni. Koop on raikas tuore tuulahdus maailmalta, ei häneen mitkään voittajakiroukset voi tarttua ;)